onsdag 8. desember 2010

Merimee!

Merimee er ei mørk vilfarget tispe som er født 29.04.10 og har bodd hos meg siden 23 oktober 2010 & blir her ut livet :)
Jeg fannt henne via forumet og ble forelska med en gang jeg så bilde av henne!!
Akkuratt som med Vanja, så da visste jeg det var verdt og kjøpe henne <3
Hun kommer fra en kjempe bra oppdretter og hele oppdretts navnet henner er :
Mayflowers Been Reading Mermiee!
Jeg fikk egentlig nei på henne da jeg var veldig overtrøtt og hyper når jeg skreiv mailen til oppdretteren og fortalte at jeg egentlig ikke får lov og ha dyr her jeg bor!
Og selvfølgelig ble det nei fra henne, noe jeg skjønner utrolig godt..
Men jeg blei så lei meg og lå i kramegråt og fannt ut at jeg skulle skrive en ny mail, for jeg ga meg ikke, Mermiee skulle bli min andre ilder!!
Den 23 oktober møtte jeg henne for første gang under vikingilderen (utstilling) & hun ble med meg hjem og har vært her sia :D
Merimee har logget på fanget og kosa siden dag 1 og elsker og vaske mine hender.
Hun var IKKE do-treffsikker når hun kom hit, verken på pellets eller sand, men etter et par uker satt jeg inn "firkant-do" istedet for "trekant-do" og da var det problemet over!!
Hun spiste også bare rått kjøtt dem 2 første ukene, men nå spiser hun tørrfor, da jeg fannt et hun likte, men hu spiser bare den ene sorten (som gjør at hu har lagt på seg!!)!
Hu er utrolig leken og elsker baller, hun styrer dem med nesa og dytter dem bortover og klukker som bare det, hun elsker også og bade, hun både dykker og svømmer :)

Andre dagen jeg hadde henne skulle jeg sosial trene henne, men stakkars lille, det blei alt for mye for henne, så hu hoppa opp og beit meg skikkelig i leppa, og jeg fikk jo litt sann panikk, så dom som jeg var reiv jeg hu vekk og måtte både ta stikrampe og sy 2 sting i leppa! *LOL*
Hun biter desverre i ansikt, men dette trener i på ;)
Hun er ei kjempe kos lite ilder jente, som blir kalt kosebamsen miiin <3>

Jeg elsker henne allerede <3

Ingen kommentarer: